SFO

med plads til at lege og udvikle sig

Skolefritidsordningen på Strandmølleskolen.

Til indskolingen hører også en SFO. SFO’en har til huse i den blå bygning, ved multibanen. Her er der hver dag mulighed for at komme og lege, og deltage i de forskellige tilbud der er. SFO’en arbejder ud fra værkstedstænkningen – hvilket betyder, at der hver uge er et varieret tilbud af forskellige værksteder. Børnenes medbestemmelse spiller en stor rolle, og alle medarbejderne i SFO’en er meget lydhøre overfor børnenes ønsker. SFO-tilbuddet er for alle børn på 0. – 3. årgang. Der er fokus på, at værkstederne rummer noget for alle aldre, og at der ér forskel på hvad der er spændende hvorvidt man går i f.eks. 0. eller 3. klasse.

Værkstederne kører i intervaller af ca. 4 ugers varighed. Herefter nye værksteder dukker op. På den måde vil der over perioden være noget for alle børn. Værkstedstilbudene kan f.eks være boldspil udenfor eller i multisalen, legestationer, bål, eller kreative finurligheder. Vores tavle i SFO’en viser altid hvilke værksteder der er i udbud. Vi har især fokus på bevægelsesværksteder samt udeaktiviteter. Op til højtider er der altid mulighed for at udfolde sig kreativt med f.eks. påskepynt/julepynt osv.

Pædagogerne i SFO’en, fungerer også som skolepædagoger. På den måde sikrer vi en tryg overgang imellem skole og fritid, samt evt. overlevering af små beskeder vedrørende barnets dag når I henter jeres børn.

Hver dag tilbydes der eftermiddagsmad. Måltidet tilbydes for at stille ”den lille sult” og er af varieret karakter. Vi har fokus på at tilbyde forskellige smagsoplevelser og benytter så vidt muligt økologiske råvarer. Ugens menu hænger altid på tavlen i SFO’en, og børnene må også gerne komme med ønsker.

MorgenSFO tilbydes hver dag ml 06.30 – 07.50, hvorefter børnene bliver sendt afsted til klasserne. Der er mulighed for morgenmad frem til 07.30. Fokus i morgen-SFO’en er at sikre og understøtte en god start på barnets dag.

Beskeder vedrørende barnets SFO-tid, bedes givet når I afleverer – eller pr telefon 64711223 før kl. 07.50 og igen efter kl. 13.15.

Følg Strandmølleskolens side på Facebook, og se løbende billeder fra flere af de værksteder der foregår i SFO’en.

STRANDMØLLESKOLEN